Vanliga frågor

Om ni inte hittar svar på er fråga nedan så är ni självklart välkomna att kontakta oss på mail (info@hammarhajen.se) så hjälper vi er.

Frakt och Leverans

Innehåll som kan döljas

Hur lång är leveranstiden?

Leveranstiden är vanligtvis 1-3 arbetsdagar men kan variera beroende på var i Sverige ordern
skickas till. Så snart paketet har hämtats från vårt lager får ni en leveransuppdatering på mejl tillsammans med sändningsnummer och en spårbar länk.

Hur vet jag om min order är skickad?

Så snart er order har lämnat vårt lager erhåller ni ett mejl med leveransuppdatering innehållande aktuellt sändningsnummer. Om ni inte har fått en leveransuppdatering inom 3 dygn går det alltid bra att kontakta oss (info@hammarhajen.se) så hjälper vi er omgående.

Hur spårar jag min leverans?

Så snart er order har lämnat oss får ni ett mejl med sändningsnummer för er order. Mejlet innehåller även en länk till spårningen.

Fungerar inte länken går det bra att söka på DHL Freights
egen hemsida:

https://www.dhl.com/se-sv/home/sparning/spara-frakt.html

Vad händer om jag missar att hämta ut min order hos ombudet?

Om ni inte hämtar ut er order i tid hos ombud returneras paketet automatiskt tillbaka till oss. Vi debiterar därefter er för den ursprungliga fraktavgiften, returfrakten tillbaka till oss samt en handläggningsavgift på 200 kr. Resterande orderbelopp återbetalas sedan till samma betalsätt som användes vid beställningen.

För med information, vänligen se våra köp- och leveransvillkor.

Min produkt var skadad vid leverans. Hur gör jag nu?

Om ni har erhållit en skadad produkt ber vi er kontakta oss på info@hammarhajen.se snarast möjligt. Glöm inte att bifoga bilder på skadan samt annan nödvändig information för att underlätta hanteringen.

Order och retur

Innehåll som kan döljas

Kan jag ångra mitt köp?

Ja, du som kund har alltid 14 dagars ångerrätt. Ångerrätten börjar räknas från den dag som ni mottagit er order.

För att ångra ett köp vänligen kontakta oss på info@hammarhajen.se och bifoga ifylld ångerblankett innan ångerfristen löpt ut. Ångerblanketten finns att hämta på
Konsumentverkets hemsida.

Hur lång tid tar det att få tillbaka pengarna efter en retur?

En återbetalning kan ta upp till 10 arbetsdagar och görs till samma betalsätt som användes vid ursprunglig order.

Hur gör jag om jag inte fått mitt kvitto?

Vid en beställning skickas en automatisk orderbekräftelse till angiven mejladress inom ett par minuter. Orderbekräftelsen fungerar även som kvitto. Om ni av någon anledning inte fått er bekräftelse ber vi er att kontakta oss på info@hammarhajen.se så skickar vi en ny.

Säljer ni till utlandet?

Nej. I dagsläget säljer vi endast till kunder inom Sverige.

Jag råkade beställa fel produkt. Kan jag byta till en annan?

Vi erbjuder normalt inte bytesrätt. Vid en felbeställning ber vi er ändå att kontakta oss på info@hammarhajen.se.

Kan jag köpa mot faktura?

Hammarhajen använder sig först och främst av de betalningsmetoder som erbjuds i kassan. Köp mot faktura erbjuds endast vi vissa fall och då endast mot betrodda företag och kunder. Önskar ni utföra en beställning mot faktura ber vi er kontakta oss på info@hammarhajen.se

Övriga frågor

Innehåll som kan döljas

Hur kommer jag i kontakt med Hammarhajen?

Ni når oss lättast på mejl (info@hammarhajen.se) och vi svarar alltid inom 24 timmar.

Jag är intresserad av en produkt som inte finns på hemsidan. Hur gör jag?

Mejla oss på info@hammarhajen.se så ska vi se om vi kan hjälpa dig.

Jag har frågor angående en av era produkter. Vem kontaktar jag?

Oss naturligtvis! Vi på Hammarhajen brinner för våra produkter. Mejla oss på info@hammarhajen.se så besvarar vi gladeligen alla frågor som ni har om vårt produktsortiment.

Kan jag hämta min beställning hos er och på så sätt undvika fraktavgiften?

Dessvärre går detta inte eftersom vi endast bedriver försäljning via vår webbutik. Samtliga ordrar skickas från vår distributör och avhämtning på plats erbjuds därför inte.

Jag är på jakt efter en present till en snickare men vet själv inte vilken hammare jag ska välja. Kan ni hjälpa mig?

Självklart! Det är inte lätta att hitta rätt i djungeln av verktyg. Vi har tagit fram en egen guide för att hjälpa er att välja rätt.

Vår Hammarguide hittar när här: Hammarhajens Hammarguide.

Om ni fortfarande inte är säker på vilken hammare som ni ska välja så tveka inte att höra av er till oss (info@hammarhajen.se) så hjälper vi er.